Druk de pagina | Sluit venster

Kitten

Gedrukt van: FAN
Categorie: Woon en Klusmagazine - wonen
Forum naam: Badkamers
Forum beschrijving:
URL: http://www.fan.tv/forum/forum_posts.asp?TID=6666
Gedrukt op: 03 september 2010 om 03:16

Onderwerp: Kitten
Geplaatst door: Guests
Onderwerp: Kitten
Geplaatst op: 16 december 2004 om 15:42
Onlangs (circa 3 maanden geleden) is er een kitrand aangebracht rondom het bad. De kwaliteit van de kitrand laat op sommige plaatsen te wensen over (kleine gaatjes) en is niet echt strak. Is het mogelijk over de bestaande laag kit een nieuwe laag aan te brengen of moet de "oude" kitrand eerst geheel verwijderd worden? Groeten, Vincent

Antwoorden:
Geplaatst door: amdusias
Geplaatst op: 16 december 2004 om 19:20
het kan wel, .. maar het is niet echt netjes, en daar bij het opnieuwe kitten is niet echt moeilijk, en het hoeft niet veel te kosten..... mocht je het wel doen,. maak het dan HEEL goed schoon, dus alle zeepresten , kalk, etc etc. maar het helemaal vervangen is vrij makkelijk, je snijd rondom je bad het kit weg met een stanlymes, en zorg ervoor dat alles mooi schoon is en geen restjes oude kit meer aan wezig is. als dit klaar is. neem je een Goeie silicone kit ( simson of iest dergelijks van die kwalitijd) je snijd de tuid schuin af zodat de gat van je tuid iets groter is dan de kier zelf breed is. kit dan met een gelijdelijke beweging (en wel de druk er op houden ) zodat je een golfje achter je tuidje ziet op komen, zo weet je dat je kier goed vol zit. als je alles goed vol heb zitten, spuit dan met een plantenspree, met zeepwater er in, (dit kan gewoon water zijn met een beetje afwasmiddel) de kit goed nat, pak dan een voegijzer of een houten ijslolly stokje, of een kitlepel., maakt niet echt uit wat. en mes het kit zo af dat het mooi vlak is, en ga daarna nog met een natte vinger er vluchtig over heen. zo zou het mooi moeten gaan succes :W *)

Geplaatst door: Herman
Geplaatst op: 17 december 2004 om 11:38
Als je dit voor het eerst doet, zou ik als toevoeging willen aanraden om naast de toekomstige kitrand de boel af te plakken met papiertape. Overtollige kit zal op het papiertape terechtkomen, en is daarna makkelijk te verwijderen. Dus: -goed schoonmaken (kalkreiniger, en vetvrij met ammonia) en droogmaken. -plakband aanbrengen langs de toekomstige kitrand -kit aanbrengen -kit afstrijken met alle middelen die daarvoor ter beschikking staan. -tape verwijderen -eventueel met een natte vinger (water+zeepsop) de kitnaad nogmaals glad trekken, zodat de opstaande randjes van de tape verdwenen zijn. Geen extra kit meer verwijderen, dus niet hard duwen. -goed laten uitharden voor je de kitrand belast (douchen, water, etc)

Geplaatst door: amdusias
Geplaatst op: 17 december 2004 om 19:30
dat valt reuze mee, wat betreft het niet goed schoon krijgen, dat krijg je voornamelijk met beglasings kit, dat is iets moeilijker te doen, en met grijze silicone kit voor de vloer, dat wil ook nog wel eens lastig worden , maar wit wat om een badrand zit, is in de regel echt wel makkelijk te doen. mischien heb ik wel makkelijk praten , aangezien ik het al tig keer voor mn werk heb gedaan, maar dan nog, als je een goeie silicone kit neemt, dan vleerd het haast tot niet.

Geplaatst door: Marc12
Geplaatst op: 19 december 2004 om 16:43
Helaas mis ik hier 1 ding in de goed bedoelde adviezen. Een kunststof bad dient namelijk behandeld te worden met een primer omdat anders de kit NIET hecht aan het bad. En uiteraard ook eerst het bad voor zeker de helft laten lopen voordat je gaat kitten. Misschien helaas te laat maar door privé omstandigheden kon ik niet eerder op het forum komen.

Druk de pagina | Sluit venster